niedziela, 3 maja 2015

Majówka: "małe" uciechy podczas diety.

Weekend majowy dobiega już końca, pogoda była średnia ale był i grill, jak i super trening.
Podczas planowania uczty grillowej (kiełbasek, rollowanych boczków i karkówek) nie mogło zabraknąć opcji fit, tu padło do burgery (ze świnki) oraz na przystawkę rzodkiewkę z dipem ziołowo -koperkowym.

BURGERY ze świnki:
- 500g schabu wieprzowego zmielonego
- 2 jajka
- łyżka oleju rzepakowego
- cebula średnia
- 2 ogórki konserwowe
- łyżka musztardy sarepskiej
- koper, pieprz, papryka

KANAPKA:
- 6 bułek grahamek
- pomidor, cebula, sałata, ogórek konserwowy
- musztarda

Ja do przygotowania "świńskich" BURGERÓW użyłam schabu wieprzowego, ale równie dobrze spisze się tu wołowina.

Schab zmieliłam na maszynce dodałam jaja, olej,  musztardę, cebulę, ogórki (skrojone w kostkę) oraz przyprawy. Wszystko dokładnie wyrobiłam i z powstałej masy uformowałam burgery (mi wyszło 6 sztuk).
Na rozgrzanym grillu grillowałam z każdej strony przez około 12-15 minut. W międzyczasie skroiłam pomidory, cebulę, ogórki, porwałam sałatę, bułki do burgerów zastąpiłam grahamkami, które również podpiekłam by były chrupiące. Gotowe burgery podawałam na bułce z warzywami okraszone musztardą.
RZODKIEWKA Z DIPEM ZIOŁOWO-KOPERKOWYM
Szybka i łatwa przekąska do postawienia na grillowym stole.
Potrzebujemy:
- pęczek rzodkiewki
- 3 łyżki jogurtu naturalnego typu greckiego
- łyżeczka koperku
- pieprz cytrynowy, bazylia otarta, suszony lubczyk.
 Rzodkiewki kroimy w grube plasterki, zasypujemy przyprawami i ziołami. Po około 15 minutach dodajemy jogurt. Mieszamy i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz