niedziela, 4 stycznia 2015

Domowe masło orzechowe

Dzisiaj chciałam zaprezentować Wam, super łatwy przepis na masło orzechowe z orzeszków ziemnych. Jednak zanim zdradzę Wam przepis przyjrzyjmy się im bliżej:)
Orzeszki ziemne, fistaszki, zwane też arachidowymi posiadają wyjątkowe właściwości i wartości odżywcze. Popularne fistaszki posiadają najwięcej białka - 25,8 g/100g - ze wszystkich orzechów. Nie tylko w tej kwestii są rekordzistami, ponieważ posiadają również najwięcej witaminy B3 ( niacyny), ponadto są źródłem tłuszczy jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, potasu, błonnika a także argininy ( jednego z aminokwasów odpowiedzialnych za przyrost masy mięśniowej).
Do zrobienia domowego masła orzechowego użyłam
200gram orzeszków ziemnych, które zblendowałam do rzadkiego.
I w ten oto sposób, uzyskałam pół słoiczka masła mniam mniam. :)
są wartościowym źródłem tłuszczu (jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe), błonnika oraz witamin i składników mineralnych (zwłaszcza potasu)





Wartości odżywcze orzeszków ziemnych (w 100 g)

Wartość energetyczna - 567 kalorii
Białko ogółem - 25,80 g
Tłuszcz - 49,24 g
Węglowodany - 16,13 g (w tym cukry proste 4,72)
Błonnik - 8,5 g

Witaminy

Tiamina – 0,640 mg
Ryboflawina – 0,135 mg
Niacyna - 12,066 mg
Witamina B6  - 0,348 mg
Kwas foliowy -  240 µg
Witamina E – 8,33 mg

Minerały

Wapń – 92 mg
Żelazo - 4,58 mg 
Magnez - 168 mg
Fosfor - 376 mg 
Potas - 705 mg
Sód – 18 mg 
Cynk - 3,27 mg



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz