czwartek, 4 września 2014

Amore pomidore, czyli zrób to sam:)

Pomidor i kropka, kto nie wykorzysta okazji ten trąba!
Koniec lata, a na ryneczkach i w supermarketach pojawiają się bardzo tanie warzywa, które dla osób dbających o linie są wybawieniem podczas zdrowej diety. Warto wykorzystać takie promocje i samemu zrobić "drobne" przetwory, które urozmaicą naszą dietę, soki, sosy.
U mnie pod nóż w ostatnim czasie podeszły pomidory. Osobiście jem ich bardzo dużo, zarówno surowych, jak i przetworzonych, przetworzonych przeze mnie:) unikam kupowania koncentratów, keczupów czy soków pomidorowych w sklepach, wolę wiedzieć co jem i piję. Takie rozwiązanie jest dobre dla osób, które w swojej kuchni nie używają soli czy innych wspomagaczy smaku. W tym roku oprócz przecierów i soków pokusiłam się o zrobienie suszonych pomidorów, które również uwielbiam. Poniżej namiastka moich przecierów, może i Wy skusicie się na domowe przetwórstwo? Mnie na samą myśl o tym, że to moje własnoręczne przeciery aż ślinka cieknie:)
Acha! Pomidory zawierają dużo witaminy C,E,K oraz z grupy B, PP. Mikro- i makroelementy jak potas oraz wapń, żelazo, miedź, kobalt i mangan.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz